Forums / Miscellaneous Discussions / How is everyone doing

How is everyone doing
16:36:48 Mar 10th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

Who here still remembers me. Been a long time. Lol


17:27:34 Mar 10th 23 - GEO (Ms. Jennaside):

i do


17:45:37 Mar 10th 23 - HorusPanic (Darth al Nim al):

i do


18:37:17 Mar 10th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

Zeta still active on this still :) this game brought back an old idea of making this again. Wanted to see if he is interested in making an updated version of this this. :) Been making other games but this was always fun. 


18:39:20 Mar 10th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

I'll most likely make one anyways but be great to keep the same name and same storyline, units and races. Lol I think I may have my old game sheet I created of a game that this one inspired me on. Now I wanna look. Lol


18:50:30 Mar 10th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

Well I found it :-p


Opened it to all to view it. Those of you that played this for a long time will understand how most of this is the same just a few major changes. By the way anybody is interested to message me on discord.
 mcloutier87#6711

This would be created in unreal engine 5 by the way. It would be a major overhaul. And before you guys ask I do have a crap ton of the images and are already created for this game but as a text-based game not a 2d / 3D. So obviously all those would have to be re-rendered but being in the game and industry working with a lot of people I could easily find all those and I have a lot more money than I did back then. So I'm thinking about making this a whole community thing letting those in community help build it. So Zeta hit me up bro. 


I'll keep checking back on this as well in case some of you do not have discord. But remember discord is free :-p


01:49:59 Mar 11th 23 - Mr. Existentialist:

Credits and gems ? It's already pay to win multi currency in the planning stages ?


02:09:46 Mar 11th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

Nothing will be pay to win. I refuse to make a p2w game. Anything can be earned in game with anything you can purchase with real money will be used for skins in just the look of how your armies look. Everything I wrote on that is a little old but the way I would end up doing the free bonus turns would be based off activity. I was thinking every 12 hours active into the game would give you one free turn allowing you to carry a Max of five at a time. Once you have five you can no longer obtain anymore. Yes this means you could theoretically leave your game open and it would keep your timer going. Lol 


02:14:49 Mar 11th 23 - Princess Yasmina:

I remember you as well. I feel only the old ancient ones of us will remember you.

So, if you remember Cloutier, you're old.


02:18:02 Mar 11th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

Haha only 35. But ya old :-p


02:22:11 Mar 11th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

I just looked back over where that's written and yes that totally does look pay to win that will most likely be removed as that guide is completely old. Lol , I can't remember exactly what I had in mind back then but I can say coming now they'll only most likely be one of the currencies that you could purchase. And that would be as I said before to purchase different skins in the game. It's easier to allow players to buy that currency than to buy the skin directly. The reason for this is because you can win these currencies from doing things in game so players can start saving them up. 

Mr. Existentialist:

Credits and gems ? It's already pay to win multi currency in the planning stages ?




02:50:58 Mar 11th 23 - Nayoke the Kid (God Eros The Magicless Magus):

why does having gems as a currency make sense for a game like vu? why not a $3-5 monthly subscription and/or a flat charge (like how vu currently has things set)? also staying 'active' for bts and being able to stack 5 at a time seems kind of busted lol


03:35:06 Mar 11th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

Well so you can find them in the world. People forget about subscriptions all the time. Lol just ask my PayPal. Lmao. 

Nayoke the Kid:

why does having gems as a currency make sense for a game like vu? why not a $3-5 monthly subscription and/or a flat charge (like how vu currently has things set)? also staying 'active' for bts and being able to stack 5 at a time seems kind of busted lol




19:19:59 Mar 11th 23 - Mr. Existentialist:


Cloutier:

I just looked back over where that's written and yes that totally does look pay to win that will most likely be removed as that guide is completely old. Lol , I can't remember exactly what I had in mind back then but I can say coming now they'll only most likely be one of the currencies that you could purchase. And that would be as I said before to purchase different skins in the game. It's easier to allow players to buy that currency than to buy the skin directly. The reason for this is because you can win these currencies from doing things in game so players can start saving them up. 

Mr. Existentialist:

Credits and gems ? It's already pay to win multi currency in the planning stages ?



Games like this have a niche and loyal (typically small) following. 

When they get popular they usually replicate the mafia wars whale bait type of thing, speaking for me personally If I like a game like this that offers me something in return to pay which isn't going to benefit the playing field for me if I drop a few k on it I'd be happy to throw some spare cash at it . 

When it becomes the sort of thing where 1 person can pay a few thousand and be unstoppable that's not player friendly, but it is bank account friendly for the developer . 


I guess it depends on your end goals and moral compass 


07:12:33 Mar 12th 23 - Cloutier (Master Cloutier):

Ya not about the money. Anything earned would make it better. Better servers and such. 


[Top]  Pages:   1 

Login
Username: Don't have an account - Sign up!
Password: Forgot your password - Retrive it!

My bookmarksOld forum design


- close -
  Copyright © 1999-2024 Visual Utopia. All rights reserved. Page loaded in 0.02 seconds. Server time: 7:08:54 AM